تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۷ تیر ۲۲, شنبه

جنایت و مکافات، ب ج ب و گشاده دستی های فیمنیستانۀ فراز!

جنایت و مکافات از زبان فراز
پنج شنبه بابای فراز روزنامه همشهری خریده بود و میدونید که روزنامۀ همشهری پنچ شنبه ها یک کتابچه با خودش به طور رایگان داره جهت ترغیب مردم به کتابخونی.
فراز کتاب جنایت و مکافات که سهمیۀ پنج شنبهۀ روزنامۀ همشهری بود رو آورده پیش من و میگه: این کتاب منه، میخوای برات بخونم
من: بخون ببینم
فراز که کتاب رو برعکس گرفته و هی صفحاتش رو ورق میزنه میگه: یکی بود، یکی نبود، یه روز محمد امین ( پسر 6 سالۀ برادرم) میخواست بره آب بخوره، بعد آبه فاضلاب میشه، فاضلاب جمع خواهد شود(!!). بعد مُبَفَق* میشه نقاشی بکشه ،" ایکس، وای ان بید وای های بای"** ؛ (در حالیکه کتابه دیگه به آخرش رسیده میگه) نتیجۀ خوبی میگیریم که بچه ها نقاشی بکشند و فاضلاباتون، فاضلاب نمی خواهد شود(!!). قصۀ ما به سر رسید، کلاغه به خونش نرسید.
* مبفق: همان موفق است
**: وقتی پرسیدم اینا چی بودند،گفت : اینا رو اینگلیسی گفته بود دیگه، اِ.
****
گشاده دستی های فیمنیستانۀ فراز!!
فراز: مامان، من وقتی بزرگ شدم، میخوام برات یه ماشین بنز بگیرم که خیلی مدلش بالاست، میتونه تو هوا هم راه بره،(!) تو آبم راه بره، بعد سیم کلاجشم اصلاً پاره نمیشه!!( یادتون هست که نوشته بودم تو راه زنجان سیم کلاج ماشینمون پاره شده بود؟؟!!)
من مسلما تشکر کردم
بابای فراز: برای من چی میخوای بخری؟
فراز: برای تو میخوام پیکان بخرم، چون آقایون باید پیکان سوار شند، خانما باید بنز سوار شند (مرسی !!).
****
ب ج ب
قبلاً گفته بودم که فراز اسم همۀ ماششینا رو بلا استثنا میدونه، طوریکه من نمیتونم تشخیص بدم یا با دیدن جراغاشون و دیدن پشتشون میتونم تشخیص یدم ولی این آقا از نیمرخ هم ماشینه رو تشخیص داده. حالا اینهمه ماشین، تو ذهنیات خودش، یک ماشین درست کرده به نام ب ج ب، میخواد بگه بهترین ماشین، میگه ب ج ب.
مشخصات ب ج ب هم اینه: قرمزه( پسر من بر عکس خودم پرسپولیسیم هست و این رو هرجا که میره اعلام میکنه!)، تند راه میره، مدلش بالاست(!!) و سیم کلاجش هم اصلاپاره نشه.
**
فراز جدیداً به جای اینکه بگه "شنیدی"، میگه:" همشیدی"!

هیچ نظری موجود نیست:

Google Analytics Alternative