تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

رعنا تی تومان گِله کِشه، رعنا. تی غصه آخر مرا کوشه، رعنا *

تو فروشگاه صوتی تصویری نزدیک خونه، بیشتر اوقات  سی دی گره رستاک ( همه اقوام من ) رو می‏دیدم و با خودم می‏گفتم یه گروه لوس  دیگه .  چند مدت پیش از تعریفای وبلاگ مهتاب کوچولو ومامانش، متوجه شدم که ظاهراً کار اینها از اون حد مورد انتظار من بالاترباید باشه . این شد که بالاخره چند روز پیش خریدمش و نمیدونم به خاطر کار خوب اینا، بالاتر از حد انتظار بودنم، یا چی  دیگه که  بسیارخوشمان اومد.
 یه گروه هستند که دنبال تاریخچه و آهنگای فولکور و قدیمی نقاط مختلف ایران رفتند و با استفاده از سازای سنتی اون محل و سازای ایرانی دیگه  و  نو آوری و سلیقه، اونا رو به صورت آهنگای شاد و قشنگ و زنده‏ای  بازسازی کردند (البته لازم به ذکره که  این مجموعه اول گروهه و هفت تا آهنگ بیشتر نداره).  صحنه نواختن موسیقی و آهنگ مورد نظر ‏و خوندن آواز با اینکه تو یه فضای بسته انجام می‏شه  با این‏حال به قدر کافی جذاب  هست و صرفاً جنبه شنیداری این سی دی بخش جالب کار نیست. قسمتای میون آهنگ‏ها هم صحنه های کوتاهیه از چگونگی دنبال  موسیقی و ساز گشتن این گروه.
 خواننده هاش دو تا برادرند که صداشون با آهنگای منتخب و لهجه‏ای که می‏خونند هماهنگی خوبی داره. سازای مختلفی هم توسط  هرکدوم از افراد این گروه زده می‏شه.
من که لذت بردم.  به نظرم ضمن اینکه برای گروه های سنی مختلف می‏تونه جذاب باشه،  برای ایرانیای خارج از کشور که دوست دارند به دوست‏های خارجکی قسمتی از موسیقی ایرانی رو بشناسونند  که نه مثل بعضی کارای بزرگان برای اون دوستان غیر قابل درک و فاقد جذابیت  باشه  و نه مثل بعضی آهنگای جدید ایرانی، دیگه خیلی گلوبالیزه شده و خبری از تمایز- به جز زبان فارسی-  یُخدی، هدیه خوبی می‏تونه باشه.    

*. یکی از آهنگای گروه به زبون گیلکی که  قسمتایی که رفته بودن سراغ رعنایی  که سال 1320 زندگی میکرده وشاعر یا خواننده آهنگ رعنا تو روستاهای شمال رو هم داره.   

۶ نظر:

پروین مامان کیاراد گفت...

چه خوب که اینو نوشتی من هم دونبال یه آهنگی بودم برای تنوع که گاه گوشهام رو به صدایی غیر از صدا های داخل مغزم مهمون کنم. حتما میرم منم می خرم.

برای کیاراد ممنون که پیغام دادی. راستش خاطره تو نگرانم کرد. نکنه واقعا داره عذاب می کشه بچم!

نیاز گفت...

منم تعریفش رو زیاد شنیدم...فک کنم وقتشه که یکی بخرم.ممنون که نوشتی در موردش

banooH2eyes گفت...

پست پایین را تازه دیدم. یک چند وقتی که ازت خبر نبود، نگرانت شده بودم. حالا دیدم که بی خود هم نبوده است. امیدوارم که زودتر همه چی به خیر بگذرد و شما هم از لب تیغ تشریف بیاری پایین.
فراز را ببوس با اون عربی حرف زدنش :)

مامان آرمان گفت...

من هم ماه پیش خریدم سی دی گروه رستاک رو......

مامان آرمان گفت...

در ضمن لیلا جون ...نوشتن از کتابهایی که میخونی هم برای ما خوبه و استفاده می کنیم و هم همون طور که گفتی یادت نمیره...
یه بار هم بهم گفتی برای فراز کتابهای رولد دال را میخونی....البته من هم دو سه مورد برای آرمان خوندم ولی بیشترش رو باید منتظر بشم تا آرمان چند سالی بزرگ بشه...کاشکی مواردی که میخونی چه برای خودت و چه برای فراز معرفی کنی ...من همیشه از معرفیهات کلی استفاده کردم ..بیشتر وقتها موقع خوندن ییپ و یانکه یادت می افتم که اولین بار معرفیش را از طرف شما خوندم...آرمان مثل قصه های من و بابام هر چند وقت دوباره میره سراغ ییپ و یانکه و خیلی دوستشون داره و جالب اینکه تعصب ویژه روی "ییپ" داره انگار که این پسره خودش باشه...

نسیم گفت...

سلام عزیزم.
ما هم خانوادگی رستاک رو دوست داریم.
فقط می خواستم بگم که اینها خیلی وقته دارن کار می کنن و یه آلبوم بدون کلام دارن و شونصد تا کنسرت هم در خارجه داشتن. خلاصه از اون گروهها هستن که قبل از اینکه کار مردم پسند بکنن کلی کار جدی کردن و با فکر و برنامه به اینجا رسیدن.
سایتشونم یه نگاه بندازی می بینی :)

Google Analytics Alternative