تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۶ دی ۵, چهارشنبه

تهیه ساندویج همبرگر برای بجه ها

بچه ها معمولا دیگه بعد از دو سال اول زندگیشون از طرفدارای پروبا قرص انواع ساندویج میشند. ولی خوب بدلیل اینکه رو ساندویجهای بیرون زیاد نمیشه حساب کرد ، بهتره که تو خونه براشون درست کرد. یکی از این ساندویچ ها همبرگر هست. من همبگر رو اینطوری برای فراز درست می کنم: د

گوشت چرخکرده برای سه تا همبرگر کوچولو: 60 گرم .د-

آرد نون باگت ( خمیر وسط نون باگت را درمیآریم ،تو هوای معمولی آشپزخونه بعد از حدود سع ساعت خشک می شود، یا -

بادست یا با آسیاب کن آسیاب می کنیم با به صورت آرد در بیاد): 2 قاشق

ادویه ( که من معمولا همیشه پودر سیر و آویشن و یه مقدار بسیار کم فلفل استفاده می کنم ) و نمک : به مقدار لازم

-روغن سه قاشق

نون باگت ( بهتره که نون باگت برای بجه ها از این نونای گرد و خیلی کوچک باشد): سه عدد

خیارشور و گوجه فرنگی و کاهو و سس کچاب به مقدار لازم (طوریکه خیلی خوردن ساندویج رو سخت نکنند).د

گوشت چرخکرده را با آرد نون باگت و ادویه مخلوط می کنیم و ورز میدیم چیزی حدود یک دقیقه. ماهیتابه رو روی شعله میگذاریم ، روغن رو داخلش میریزیم و بعد ازاینکه روغن یک مقدار داغ شد یک سوم از مخلوط آماده شده را برمیداریم و مثل درست کردن کتلت به صورت گرد آماده می کنیم. میزاریم داخل ماهیتابه . باید دقت کنیم که خیلی کلفت نباشه و شعله هم خیلی زیاد نباشه که کاملا سرخ کنه اینا رو و سفت بشند ( باحرارت کم در حالیکه گوشت پخته میشه در عین حال در اثر سرخ کردن اون لایه بیرونی سفت نمیشه ، بجه ها معمولا وقتی سفت باشه خوششون نمیاد) نمک را هم با نمکپاش در همون حین سرخ کردن اضافه می کنیم . اگه قبلش اضافه کنیم

باعث نپختن گوشت میشه. بعد از اینکه دو طرف هم آماده شد، داحل نون باگت با مخلفات میگذاریم.د

پ ن. میشه یه مقدار پودر گردوی آسیاب شده هم به مخلوط گوشت و آرد اضافه کرد

_______________________________________________-

یکی دیگه از چیزایی که بجه ها دوست دارند این ذرت ها هستند. که میشه تو خونه هم این ها رو تهیه کرد.د

مواد لازم

کنسرو ذرت (هر جقدر که بجه میتونه بخوره)، کره به مقدار لازم، سس هزارجزیره (میشه بجاش سس مایونز رو با تخم گشنیز آسیاب شده یا شوید خیلی ریز شده، ادویه کاری،روغن زیتون، پودر آویشن مخلوط کرد)، یه مقدار آبلیمو

اینا رو با هم مخلوط می کنیم. اگه کنسرو باز شده را رو حرارت گرم کنیم، مزش خیلی شبیه بیرونی ها میشه) .فراز که این ترکیب رو خیلی دوست داره.

۱ نظر:

1Saeed گفت...

سلام،
از اينکه «ليست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتان به ديگر دوستان انتخاب کرديد متشکريم. لينک شما به ليست ما اضافه شد و اميدواريم پس از اين دوستان جديدی از اين طريق با وبلاگ شما آشنا شوند.
اين ليست که چهار سال از عمرش می‌گذرد شامل حدود دوهزار لينک است که بر اساس زمان بروزرسانی (آپديت) وبلاگ‌ها مرتب می‌شود؛ يعنی بعد از هربار نوشتن يادداشت جديد، لينک شما به صدر ليست خواهد آمد و تا بيست و چهار ساعت بصورت پررنگ خواهد ماند.
برای اعلام به روز شدن وبلاگ، بايد آدرس وبلاگ شما به اصطلاح پينگ شود. برخی سيستم‌ها مانند بلاگ اسپات به صورت خودکار اين کار را انجام می‌دهند ولی برخی ديگر بايد دستی پينگ شوند. برای پينگ کردن کافيست بعد از آپديت (به روز رسانی) و نوشتن یادداشت جدید، آدرس وبلاگ خود را در کادر مخصوص پينگ در بالای صفحه اصلی ليست وارد کرده و بر روی دکمه «ارسال پينگ» کليک کنيد تا در عرض چند دقيقه، لينک شما به بالای ليست بيايد و دوستان از يادداشت جديد در وبلاگتان مطلع شوند.
البته چون چند وقتی است سايت بلاگرولينگ (که برای اعلام به روز رسانی از آن استفاده می‌شود) دچار مشکل شده، شايد بعد از ده دقيقه پينگ عمل نکند که بايد دوباره پينگ کنيد. برای برطرف کردن اين مشکل کاری از دست من ساخته نيست؛ چون سايت بلاگرولينگ بعد از پنج سال ارايه منظم خدمات، اکنون هيچ کاری برای رفع اين مشکل نمی‌کند. با اينحال سعی خواهم کرد خودم سيستم جديدی را برای اعلام به روز رسانی طراحی کنم.
با تشکر

Google Analytics Alternative