تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

هم اکنون نیازمند کامنت‏های سبزتان هستم

از آنچا که یکی از روشهای مهم و بی دغدغه ارتباطی من با دنیای  و آدمای اطراف همین صفحه شده، گفتم حالا چرا که نیام از مشکلم حرف بزنم و مسئلت بجویم؟!

ابتدا برای راحتی خیال اون دوستان عزیز که اون عقب بودند و تا اسم "مشکلم" رو شنیدند و از سرشون رو به این ور خم کردند ، بگم که مشکلی که می‏خوام امروز براتون ازش بگم، مشکل "آلر ژی" می‏باشد. حالا خود دانید که همین جا بمونید یا برید به پی زندگی‏تون

عرض شود که من چندین سالی هست که با آلرژی دست به گریبانم. قبل از خارجه رفتن این مشکل به صورت آبریزش عطسه‏های صبحگاهی بود. در خارجه رفع شد.یعنی قدرتی خدا، تا پام به اونجا رسید این آبریزش بینی و چشم و عطه هم ناپدید شد! یکسال بعد از برگشتن، دوباره شروع شد با همون علائم. بعد شدید و شدیدتر شد. اوائل با آنتی هسیتامین جواب می‏گرفتم. بعد دیگه این اثر نکرد. شال و کلاه کردم رفتم متخصص آلرژی. تست نوشت. حدود 30 تا 40 تا سوزن به دستم فروکردند تا بفهمند به چی آلرژی دارم. گردو خاک. بلوط، انگور و خربزه ، و مایت. انگور و خربزه رو گذاشتم کنار. موند گردو خاک و مایت که تو اون تست، تاثیر بیشتری نشون دادند و راه چاره‏ای هم براشون نبود. اسپری و قرص داد. تا وقتی منظم استفاده می‏کردم جواب می‏داد. ولی بعد از مدتی علی رغم مصرف نسبتاً منظم تشدید شد. اون دکتر دیگه نبود. رفتم پیش یک متخصص دیگه. گفت این داروها خوبند ولی باید اول نوع ارزون‏تر و ضعیف‏ترش روت امتحان می‏شده، اگه جواب نمی‏داد میرفت سراغ اون داروها. دو تا اسپری داد و یک سری قرص دیگه. داروهای آلرژی همه برای من خواب آوربودند و هستند. نمی‏دونم رو همه همین اثر رو داره یا نه.

بعد آلرژی یه طور دیگه خودش رو نشون داد. اون عطسه و آبریزش چشم و بینی که سر جاش بود، بهش خارش پوست و قرمزی هم اضافه شد. یعنی اگه من یک شب از این داروها استفاده نکنم. فرداش بدن من هر لحظه یک جاییش شروع به خارش می‏کنه، بعد پوستم میخاره و قرمز میشه. اینطوریه که قرمزی اونجا ده دقیقه می‏مونه. بعد یک جای دیگه شروع می‏کنه به خاریدن و اونجا قرمز می‏شه. گلو هم که دیگه کلافه‏م کرده. گاهی به این مجموعه تبهای ساعتی هم اضافه می‏شه. دکتر آلرژی ولی گفت کاریش نمی‏شه کرد. برو خدا رو شکر کن که حداقل وقتی دارو می‏خوری، مشکل نداری و با همین دارو کارت جواب میده. خب من هم کاری که از دستم برنمیومد. فقطخدا رو شکر کردم!

چند ماه پیش مطب دندانپزشکی بودم. دندانپزشک مشغول اندو بود و من هم دهنم باااز و بی حس. دندونپزشک دیگه اون طرف داشت رو مریضش کار انجام می‏داد و این دوتا هر از گاهی با هم حرف می‏زدند. بعد بحثشون کشید به حجامت و عجیب اینکه چه قدر مورد تاییدشون بود! اون یکی می‏گفت اگزما و آلرژی فلانی هم با حجامت خوب شد. من تا قبل از این قضیه هیچ وقت به حجامت فکر نکرده بودم. افتاد تو ذهنم.

چند هفته‏ای هست که به موارد و علائم حساسیت قبلی، حساسیب به لوازم آرایش هم اضافه شده. کافیه ریملی بزنم به نوک مژه هام یا کرمی به پوستم. اشک چشام روون میشه و چشما هم قرمز. داروهام روهمچنان مصرف می‏کنم. کماکان همه‏ش میخوام بخوابم. خسته شدم. فکر کنم این آلرژی مرحله ای شده عین یه مرگ یواش یواش برام. دنبال درمونم. اساسی.

حالا جواب شما رو تو موارد زیر می‏خوام:

واکسن آلر ژی - واکسن رو دکتری که می‏رم بهم تجویز نکرده. ولی ظاهراً آلرژی واکسن هم داره که تو مرکز تخصصی آلرژی تزریق میشه. آیا کسی هست که از این واکسن استفاده کرده باشه؟ نتیجه‏ش خوبه؟ دوستم میگفت چند مرحله داره. تو مرحله اول یک روز در میون باید تزریق بشه تا دو سه ماه. بعد میشه مثلاً دو سه روز در میون. بعد کم و کمتر میشه. همینطوریه روالش؟ دقیقاً چه قدر طول میکشه؟ منی که از آمپول و سوزن می‏ترسم می‏تونم دووم بیارم زیر بار اینهمه سوزن؟

حجامت. گفتم که فکر حجامت هم افتاده تو کله‏م. به نظر خودم درمون همچین چیزی با حجامت غیر ممکن به نظر میاد ولی آدم گرفتار به هر ریسمونی ممکنه چنگ بندازه. نه؟ اطلاعات من در مورد حجامت و اثراتش محدوده به خوندن سایتها و بحث‏های اطاقهای گفت و گوی اینترنتی. بعضی ها گفتند درمون شدند و مشکلشون با حجامت حل شده و خیلی راضیند. بعضی ها هم گفتند که هیچ اثری نمیتونه باشه و درآوردن خون کثیف و اینها چرته. به نظرم خود پزشکا هم در مورد حجامت یکدست عمل نکردند. یک عده کاملاً بی نتیجه می‎‏دونند. یک عده هم خودشون کار حجامت رو انجام می‏دند!

آیا از شما یا اطرافیان شما،به عنوان یک جامعه آماری، کسی حجامت انجام داده؟ اثری داشته؟ برای آلرژی جواب می‏ده؟ این حجامت آلرژی که می‏گند چه صیغه ایه؟ هپاتیت و آلرژی نگیرم یه وقتی؟ تاثیر بیشتری داره رو سلامت به نسبت خون دادن؟ ( آخه بعضی از متخصصین حجامت میگند که میزان سموم و چربی و فیلان خون حجامت خیلی بیشتر از خون معمولیه!)



اگر برای نظر مشکل دارید. از کامنتدونی این هم میتونید استفاده کنید

۳۶ نظر:

leili araz گفت...

عزیزم شاید قضیه ساده تر از اون چیزی باشه که به نظر می رسه لیلا جان. ممکنه به چیزی حساسیت داری که نتونستن پیدا کنن. چیز دیگه ای که می تونم بهن پبشنهاد کنم درمان های غیر رایجه مثل هومئوپاتی و فرادرمانی. اگه علاقمند بودی حتما ندایی بهم بده که بیشتر صحبت کنیم. چون کامنت دونیت خصوصی نیست شاید توضیح بیشتر جالب نباشه.

Yasmean گفت...

سلام دوست عزیز، اولین باره که برات کامنت میگذارم چون فکر کردم شاید تجربه ام به دردت بخوره.

من هم مثل تو آلرژی شدید به تقریبا همه چی داشتم ولی بهش حساسیت فصلی (بهار و پاییز) ناشی از گرده نارون رو اضافه کن که منو تا یک قدمی مرگ برد که فقط تزریق کورتون جوابش داد.

در مرکز آلرژی تست کاملی انجام میدند در دو یا سه مرحله که بستگی به گستردگی آلرژی هات داره... بعد واکسن مربوطه رو برات آماده میکنند که همونطور که دوستت گفته از یک روز در میون دو تزریق - یکی به هر بازو - شروع میشه و در مراحل بعدی به یک تزریق هر ده روز یک بار میرسه. کل این جریان بین سه تا چهار سال طول میکشه و اگر همه مراحل رو سر وقت و بدون فاصله انجام بدی قراره که بدنت نسبت به آلرژن های مربوطه مقاومت پیدا کنه و علائم آلرژی از بین بره. من خودم این دوره رو تا سه سال ادامه دادم و طی اون از علائم آلرژی خبری نبود ولی بعدش به خاطر تنبلی و گرفتاری بینش فاصله افتاد و نهایتا قطع شد و آلرژی با شدت بیشتری برگشت. خوبی این واکسن درمانی اینه که آلرژیت رو هم خوب نکنه حداقل ترست از آمپول رو برای همیشه درمان میکنه!

آلرژی یکی از اون چیزهاییه که شناخت روش کمه و درمان قطعی و ثابتی برای همه کس نداره. من توصیه میکنم این عبارت رو گوگل کنی:

alternative therapy for allergy

همونطور که لیلی گفت من هم از تاثیر درمان های آلترناتیو برای آلرژی زیاد شنیدم مثلا هومئوپاتی، مراقبه (تی ام)، هیپنوتیزم! و حجامت. در مورد حجامت قضیه خیلی ساده قابل بررسیه، بقیه موارد به این راحتی ها نیست. امیدوارم با مطالعه و همفکری دیگران بهترین راه رو برای درمانت پیدا کنی.

yasamean گفت...

سلام دوست عزیز، اولین باره که برات کامنت میگذارم چون فکر کردم شاید تجربه ام به دردت بخوره.

من هم مثل تو آلرژی شدید به تقریبا همه چی داشتم ولی بهش حساسیت فصلی (بهار و پاییز) ناشی از گرده نارون رو اضافه کن که منو تا یک قدمی مرگ برد که فقط تزریق کورتون جوابش داد.

در مرکز آلرژی تست کاملی انجام میدند در دو یا سه مرحله که بستگی به گستردگی آلرژی هات داره... بعد واکسن مربوطه رو برات آماده میکنند که همونطور که دوستت گفته از یک روز در میون دو تزریق - یکی به هر بازو - شروع میشه و در مراحل بعدی به یک تزریق هر ده روز یک بار میرسه. کل این جریان بین سه تا چهار سال طول میکشه و اگر همه مراحل رو سر وقت و بدون فاصله انجام بدی قراره که بدنت نسبت به آلرژن های مربوطه مقاومت پیدا کنه و علائم آلرژی از بین بره. من خودم این دوره رو تا سه سال ادامه دادم و طی اون از علائم آلرژی خبری نبود ولی بعدش به خاطر تنبلی و گرفتاری بینش فاصله افتاد و نهایتا قطع شد و آلرژی با شدت بیشتری برگشت. خوبی این واکسن درمانی اینه که آلرژیت رو هم خوب نکنه حداقل ترست از آمپول رو برای همیشه درمان میکنه!

آلرژی یکی از اون چیزهاییه که شناخت روش کمه و درمان قطعی و ثابتی برای همه کس نداره. من توصیه میکنم این عبارت رو گوگل کنی:

alternative therapy for allergy

همونطور که لیلی گفت من هم از تاثیر درمان های آلترناتیو برای آلرژی زیاد شنیدم مثلا هومئوپاتی، مراقبه (تی ام)، هیپنوتیزم! و حجامت. در مورد حجامت قضیه خیلی ساده قابل بررسیه، بقیه موارد به این راحتی ها نیست. امیدوارم با مطالعه و همفکری دیگران بهترین راه رو برای درمانت پیدا کنی.

AnCa گفت...

به عنوان کسی که مدتی بسیار اندک با آلرژی و آن هم از نوع خفبف آن درگیر بوده، بسیار بسیار همدردی می کنم. آلرژی من از استرس بود، و طبیعتا با هیچ دارویی درمان نمی شد. دکتر احمق یک دوره لوراتادین تجویز می کرد، و 10 روز بعد که جواب نمی گرفت، کورتون تجویز می کرد و این چرخه ادامه داشت تا اینکه دکترم رو عوض کردم. دکتر دومی که مسن و بسیار بسیار باسواد و با شعور بود، با دارو های ضدحساسیت ملایم در طولانی مدت آلرژی من رو به استرس درمان کرد، یعنی مدت تقریا یک سال من این دارو ها را تکرار کردم تا تاثیر گذاشت و تاثیرش هم به تدریج بود. اگر خواستید شماره تلفن دکتر را ارسال می کنم که انصافا انسان بسیار خوب و دکتر بی منت و منم منمی است. در مورد حجامت اگر می ترسید، می توانید به انجمن حجامت (یا اسمی مشابه آن) مراجعه کنید که مرکز کاملا قانونی برای این کار است و انوع متخصصان برای راهنمایی افراد و پاسخ
به پرسش هایشان هستند. افرادی معتقدند که ححجامت درمان بسیاری از دردهاست.
امیدوارم کمی کمک کرده باشم، امید دارم که هر چه زودتر از دست این آلرژی موذی راحت شوید :)

انار گفت...

سلام . خوبین شما؟
اولا واقعا آرزوی سلامتی میکنم براتون . ایشالا که بزودی بهتر بشین. بعدم یه مورد تجربه واقعی رو بهتون میگم . البته نه در مورد آمپوله و نه در مورد حجامته . فقط یه خاطره واقعیه که بابام چند بار واسه ماها تعریف کرده .
وقتی ما کوچیک بودیم مامانم آلرژی میگیره . اونم مثل شما مراحل سختی رو طی کرده و طب سوزنی و یه عالمه چیزای دیگه رو امتحان کرده . البته هیچ کدوم این راها جواب نداده .
البته الان مامانم خوبه خوبه و الحمدلله دیگه هیچ مشکلی نداره و علتشم یه معجزست.
مامانم و بابام میرن مشهد . اونجا یه دارالشفاست به اسم دار الشفای امام رضا . تقریبا نزدیکای حرم امام رضاست . بعد مامانم میره یه دکتر معمولی . نه حتی یه متخصص . و بعد اون داروهای ساده رو میخوره و بعد خوب خوب میشه خداروشکر.
واقعا امیدوارم که شمام زود زود خوب بشین.

نویسنده گفت...

به لیلی: مرسی. نمی دونم شاید هم موارد حساسیتیم زیاد تر شده. من تست رو یک سال ونیم پیش انجام دادم. بیشترین مورد حساسیت من گردو خاک بوده. برای این کاری نمیتونم بکنم. برای مایت هم باید اطاق ها باید خالی ار فرش و موکت باشه. لباسها و رو بالشی باید با آب داغ مرتب شسته شند. کار شست و شو رو انجام دادم. ولی برای خالی موندن خونه کاری از دستم برنمیاد.
در مورد هوموپیوتی اصلا اطلاعات ندارم. نمیدونم تتو ایران هم این کارها انجام میشه یا نه. فرا درمانی به نظرم جالبه. یکی از دوستان برادرم به هپاتیت سی دجار بود که با فرادرمانی درمان شد. ولی آدمی بود که چندین سال، حتی قبل از مشخص شدن نتیجه آزمایشش، کلاسهای فرادرمانی میرفت و هیپنوتیزم درمانی رو هم استادش روش انجام داده بود! یعنی میخوام بگم باید اول روی خودم کار کنم و این اعتقاد رو به وجود بیارم که با فرادرمانی درمون میشم بعد برم سراغ این.
به یاسمین: مشکلی که علاوه بر ترس از سوزن آدمو نهی میکنه از این واکسن، همین زمانبر بودنشه. اگه قرار باشه هر یک روز در میان آدم راهی اونجا بشه. کلی زمان مفید آدم تو این ترافیک گرفته میشه. (حتماً باید اونجا رفت دیگه. درسته؟) بعد هم این دوستم هم منصرف شده بود از زدن واکسن به این دلیل که یک نفر دیگه هم اونجا بوده که بعد از تموم شدن دوره درمانی وواکسنیش، آۀرژیش دوباره عود کرده بوده. یعنی فکر میکنم این برگشتن آلرژی تو کسانی که واکسن زدند، حداقل تو مورد شما و موردی که دوستم شنیده احتمالش زیاده. بعد یک سوالی برام پیش اومد. مشکل آلرژِ شما که برگشت. دوباره همون سیکل درمانی رو طی کردید یا میکنید؟

نویسنده پست گفت...

به آنکا. اوووف. من کلن به اسم کورتون حساسیت دارم. یعنی یک چیزی افتاده تو ذهنم یک موقعی، که منو خیلی ازش میترسونه. خدا رو شکر که مشکلتون حل شد. این دکتری که گفتید خوبه. در تهران هستند دیگه . درسته؟
از اونجا که هنوز مورد بدی از حجامت نشنیدم. دارم بیشتر بهش فکر میکنم. فکر میکنم اگه تمیز باشه، و احتمال ایدز و هپاتیت کم باشه، حداقل ضرری نداره. در عین حالیکه زودتر از بقیه موارد شاید جواب بگیرم. هو.موپیاتی رو هم با لینک و مورد گوگلی که یاسمین گفت، روش مطالعه کردم ولی نمی دونم تو ایران هم انجام میشه یا نه. اگر انجام شده و موردی بوده آِا نتیجه بخش بوده یا نه؟ من آدرس وبلاگ شما رو ندارم. نمیدونم چطور میتونم اسم و آدرس اون دکتری که گفتید خوبه رو بگیرم.
به انار: مرسی. سوالی پیش اومد برام. این دارالشفا داروهای گیاهی میداده یعنی؟ دکترش، دکتر گیاهی بوده آیا؟

مرسی از همه تون. باز هم منتظرنظرات خوبتون هستم

AnCa گفت...

اسم دکتر «فرهاد مستوقی مآب» و در تهران است، این هم شماره تلفن مطبش: 88712020، آدرسش هم ولی عصر، بین عباس آباد و تخت طاووس جنب داروخانه بزرگ شهر است.
هومیوپاتی در ایران را چندان اطلاعی ندارم، اما یکی دو مورد که از اشنایان شنیده ام، فقط برای ادا و الکی بوده است، بنابراین نمی توانم چیز دقیقی بدهم. به نظر من درمان آلرژی و این گونه بیماری ها با مراقبه و هومیوپاتی نیازمند تمرکز و حوصله بسیار است که زندگی پرشتاب امروزی ما مجالی برای این کار ها نمی گذارد. زمانی که من هم کهیر می زدم، تلاش کردم با یوگا و مراقبه درمانش کنم که برای من یکی جواب نداد. من وبلاگ ندارم، اما آدرس ای میلم این است: anais.carapetian@gmail.com اگر خواستید خوشحال می شوم کمک و راهنمایی کنم. در مورد حجامت یکی از دوستان من این کار را کرده است، اگر بخواهید جزییات را می توانم بپرسم.

زرافه خوش لباس گفت...

در مورد آلرژي اطلاعات ندارم ولي در مورد حجامت: من از عنفوان جواني با پديده وحشتناك آكنه (جوش صورت) در گير بودم و رنج فراوان كشيدم و بهترين دكترها رو رفتم. دو ماه پيش خيلي اتفاقي تصميم گرفتم حجامت كنم از اونروز ديگه جوش ناجوري نزدم. و بدون اينكه اطلاع دقيق علمي داشته باشم بنظرم خوب بود. جايي هم كه رفتم خيلي از حجامت تعريف مي كردند. تصميم گرفتم در دوره هاي 3 يا 6 ماهه اينكار رو بكنم(البته دكتره گفت هر ماه بيا كه من نرفتم) چون بنظرم اگر سودي هم نداشته باشد ضرر ندارد. البته شايد براي آلرژي با يكبار جواب نگيري.در مورد تميز بودنش خيلي عالي بود و من اصلا بعدش حالم بد نشد و جاي تيغش پشتم نموند و كلا راضي بودم.
يك راه حل قطعي و مطمئن تر براي آلرژيت پيشنهاد ميدم :
عزيزم، جمع و جور كن و برو خارجه!

مریم گفت...

من نمی دونم حجامت واقعا یک کار طبی مفید هست یا نه. راستش هرجوری فکر می کنم به نظرم منطقی نمیاد.
ولی بچه یکی از آشنایان ما به طور مادرزادی به گندم حساسیت داشت. یعنی اگر مادرش نون گندم می خورد و به این بچه شیر می داد، تمام بدن این طفلی کهیر میزد. ظاهرا چند ماه پیش دو سه جلسه رفته حجامت و کاملا مشکل برطرف شده. الآن این بچه 3 ساله است و میگن که نون گندم هم می خوره وهیچ مشکلی نداره. البته بعضی از آلرژی ها هم یک دوره ای دارند و بعد از اون خود به خود خوب میشن. شاید این مورد هم همینطوری بوده و پایان دوره همزمان شده با حجامت.
به هر حال خیلی متاسفم. می دونم که خیلی سخته و امیدوارم هر چه زودتر خوب بشی.
راستی برای حجامت یه جایی هست به اسم انجمن حجامت که این بچه رو اونجا برده بودند.
حتما می دونی که یک کلینیک تخصصی آلرژی هم توی تهران هست. اونجا رفتی؟

نویسنده گفت...

یه آنکا: مرسی آنکا جان از لطفت و مرس از شماره تلفن و آدرس. فکر کنم اسمش رو دیده بود. قبل ترها جایی کار میکردم که همون حول و حوش بود.
به زرافه: پس یک مورد مثبت و شاهد واقعی به نفع حجامت. این مرکز حجامت همونیه که تو جمالزاده هست؟
در مورد راه حل هم آی گفتی. ولی خب، نمیشه دقیقا گفت اون درمونش بوده. چون یکی از دوستانم اون وقتها اونجا همچین مشکلی رو داشت. ضمن اینکه آلرژی بد چیزیه. میره . برمیگرده. عشقیه کلن.
به مریم: تقریبا دو مورد شد به نفع حجامت. من هم نمیدوننم. شاید به بدن بستگی داشته باشه. شاید هم ...
من کلینیک تخصصی آلرژی نرفتم ولی اینجا ظاهراً همونجایی که واکسن اونجا زده میشه. یعنی اگه بخوام واکسن بزنم باید برم اونجا. پزشک قبلی من تو اونجا هم کار میکرد.

ناشناس گفت...

تعجب می‌کنم از آدمهای درس‌خوانده‌ای که حرف از فرادرمانی می‌زنند.
There is no alternative medicine. There is only medicine that works and the medicine that doesn't woke.
کافی‌است که همین یک فیلم را بدون پیش‌داوری ببینی تا با هر چه ضد‌علم شبه‌پزشکی است دشمن شوی، چون با دادن آب به مریضی که احتیاج به دارو دارد،‌آدم می‌کشندhttp://www.youtube.com/watch?v=jYqQ_n2vOOI&playnext_from=QL&feature=bf_play&playnext=1.
http://www.youtube.com/watch?v=IZLKKW2SQoc&feature=related

حالا مریضی تو که آدم نمی‌‌کشد و چه مخلوط آب و دارو بخوری و چه حجامت کنی یا نکنی،‌ به جای بر نمی‌خورد،‌ جز این که کمک می‌کند به گسترش خطرناک این باور
Marjan

نرگس گفت...

عجیبه که آلرژیت در هلند خوب شده چون اینجا خیلی ها به خاطر پایین بودن از سطح دریا آلرژی های شدید دارند و برای فرار از اون به کشورهای کوهستانی میرن! فکر نمی کنی به فراورده های گندم و گلوتن و اینجور چیزا حساسیت داشته باشی؟ در مورد حجامت خواهر زاده من در مطب یک پزشک انجام داده برای جوش های صورت و بدنش میگه خوب بوده.

نویسنده گفت...

به مرجان. متاسفانه نمیتونم این فیلم رو ببینم چون در یوتیوبه و این سایت در اینجا مثل خیلی از سایتهای دیگه فیل تره. راستش من از اون اول تصمیم نداشتم که یه کار دیگه ای بکنم علاوه بر دارو. داروهام رو به موقع و سروقت میخوردم و نتیجه اش هم راضی بودم و منتظر بودم که دوره آلرژی یک روزی بالاخره تموم بشه . از خواب آلودگیش بدم میومد ولی خب با اون هم کنار اومده بودم. ولی الان دیگه الان این آلرژیه خیلی شدید تر شده و خیلی اذیت میشم. حتی با دارو هم اثراتش هست. مدتی پیش دوباره یک اسپری جدید رو پزشکم داد. جالبه من که اسم کوروتو وحشت زده ام میکرد، متوجه شدم که اکثر اسپری هایی که مصرف میکنم کوروتون هم دارند! کلن هدف من از این پست چنگ زدن به ریسمون های ممکن (جواب پس داده) برای بدتر نشدن اوضاع از اینی که هست بوده. اشاعه باورهای دیگه به جای دارو هدف من نبوده. گفتم که همین داروست که الان هم منو معمولی و سرپانگهداشته.
در مورد روشهای دیگه و فرادرمانی که بهش اشاره کردی، من نمیتونم با قطعیت رد کنم. شاید اگر این فیلم رو که میگی میدیدم نظرم برمیگشت ولی خب معتقدم فرادرمانی اگر هم مواردی داشته که موفقیت آمیز بوده، من نمیتونم بهش استناد کنم. چون اول باید این باور رو قبول کنم که اصلاً فرا وجود داره و قدرتمنده و فلان. من اون بالا اشاره کردم به دوست برادرم. با هم خون داده بودند تو مرکز انتقال خون. بعد از مدتی ننتیجه آزمایش دوست برادرم میاد و اینکه هپاتیت سی داشته. ما ناراحت شدیم و منتظر شنیدن خبر بدی بودیم. ولی چون از پونزده شونزده سالگی از این کلاسهای هیپنوتیرم و این چیزها ( دقیقاً نمیدونم چی ولی تو این مایه ها) میرفته، با کار استادش درمان میشه و دفعه بعد هیچ اثری از هپاتیت سی نبوده!! گاهی معجزات برای کسانی که بهش اعتقاد دارند اتفاق میافته. ولی فقط کسانی که بهش اعتقاد دارند.

نویسنده گفت...

به نرگس: من هم دوستی داشتم اونجا که به شدت از آلرژی رنج میبرد. نمیدونم شاید اون دوره مصادف بوده با تموم شدن دوره اول آلرژی من. البته اونجا خونمون هم موارد حساسیت زای کمتری داشت. یک سری مایتها هستند که تو پرز لباسها و پتو و موکت و فرش هستند. اونجا ما وسایل پرزدارمون کمتر بود و اکثرا چرمی و پلاستیکی بودند. یه فرش کوچولو داشتیم و همین.
شاید. فکر کنم باید تست دیگه ای روم انجام بشه. ولی اگه آدم به گندم حساسیت داشته باشه که دیگه به چی دلش خوش باشه تو این دنیا. همه غذاها یه جورایی فراورده گندم دارند. ندارند؟
فعلاً نظر منفی نسبت به حجامت نشنیدم. حداقل اینکه ضرری نداره اگه سودی هم نداشته باشه.

زرافه خوش لباس گفت...

من تو جمالزاده نرفتم. من رفته بودم يزد اونجا رفتم ولي در تهران مثل اينكه همون جمالزاده خوبه. من هم بايد دوباره برم. همون خارج شدن خون كثيف براي من كه جوش مي زدم خوب بود.

Yasmean گفت...

دوست عزیز واکسن درمانی طبق مشاهدات و تجربیات من قطعی ترین و قابل اطمینان ترین روش درمان آلرژیه هر چند که به قول تو زمان بره. برای زدن واکسن لازم نیست به مرکز آلرژی مراجعه کنی، اونها سه ماه یکبار واکسن رو آماده میکنند و به خودت میدن. واکسن ها نباید بیش از نیم ساعت بیرون یخچال باشند. من در طی سه سال واکسن زدن مدتی پیش نرسی که در همسایگی مون بود میرفتم، مدتی واکسن ها رو در یخچال محل کارم نگهداری میکردم و برای زدنش میرفتم درمانگاه نزدیک محل کارم، مدتی هم آمپولزنی که خونه اش نزدیک ما بود میومد خونه مون... اگر تصمیم به انجام این کار بگیری راهش رو بالاخره پیدا میکنی.

در مورد من، فکر میکنم که اگر بین واکسن هام فاصله نمی انداختم و پیش از اتمام دوره درمان قطعش نمیکردم حساسیتم درمان یا تا حد زیادی خفیف میشد. و اما بعد از قطع واکسن درمانی دو سال فصل بهار به علت حساسیت کشنده به گرده چنار یک آمپول کوچولوی کورتون بهم زدن که اصلا از بابتش خوشحال نبودم ولی خوب آبیه بر روی آتش آلرژی. بعدش هم از ایران رفتم و الان در اکراین هستم و کلا آلرژی هم تموم شده و رفته پی کارش....

نویسنده گفت...

به یاسمن: مرسی. به این ترتیب نظرم نسبت به واکسن تغییر کرد. راستش اولش فکرکردم شاید یکی از بینتیجه ترین کارها باشه و پرزحمت ترین ولی اینطوری خیلی بهتر میتونم تصمیم گیری کنم. اینکه واکسن رو حتما اونجا نباید زد هم خیلی خوبه. تنها دوستی که من تو همسایه ها دارم یه نرسه و به این ترتیب میتونم ازش کمک بگیرم. مرسی از جوابت و روشن کردن من
و خدا رو شکر که آلرژی، این مشکل از کار و زندگی انداز حل شده.

نویسنده گفت...

از همه دوستانی که کامنت گذاشتند هم ممنونم. نظراتتون تو لحاظ کردن یک تصمیم در این باره خیلی تاثیر گذار بود
خوش باشید همگی

ناشناس گفت...

salam,
man salha pish dar Iran Hejamat anjam dadam va vaghean baraye man kar kard be khatere hasasiate poosti ke dashtam...kamelan az bein raft...
bad az ooon harvaght ba har kasi sohbat kardam hejamat ro pishnahad kardam...fekr mikonam in fekre jalebi bashe, be nazare man hatman anjam bedid...omidvaram ke harche zood tar behtar beshin

ناشناس گفت...

اینا رو از یه فامیلمون که دکتره پرسیده بودم و جواب داده بود:
حجامت و خون دادن جفت شون فقط و فقط یک کار می کنند: تحریک سلول های مغز استخوان. وقتی خون بدن کم میشه، سلولهای مغز استخوان که خونساز هستند فعال میشن و شروع به کار می کنند.
توی حجامت خون رو از سیاهرگ های پشت میگیرن و خون سیاهرگ سیاهتره و واسه همین عوام فکر میکنن توش "سم" های بیشتری داره. حجم خون ثابته و رگها هم مثه یه سیستم لوله کشی بسته هستن، لذا فرقی نداره از کدوم رگ خون بگیری.
بر همین اساس می گفت فرقی نداره از کدوم روش خون بدی. طبعاً خون دادن از لحاظ بهداشتی خیلی ارجح تره. مضاف بر اینکه خون چیز ارزشمندیه، توی حجامت خون رو دور می ریزند ولی با خون دادن از اون خون میشه برای بیمارای دیگه استفاده کرد.

مامان آرمان گفت...

من چند روز هست فقط میخونم نظر دوستان را و خودم البته چون هیچ تجربه و شناختی در این مقوله نداشتم لذا نظری هم نمی تونم بدم و فکر می کنم بهتر است جا را باز کنم برای کامنتهای سبز....
ولی غرضم از نوشتن این کامنت این بود که بگم این چند روز همه اش به شما فکر می کردم به اینکه چقدر گل هستید ماه به تمام معنا....راستیتش من اگر همچین مشکلی داشتم به گمانم ادم فوق العاده غُرغُرو و گند دماغ و غیر قابل تحملی می شدم...در حالیکه ما ها از زمان اشنایی مان با شما ...همیشه با اومدن به خونه تون لبخند بر لبمان اومده و گاهی هم قهقهه سر داده ایم....خیلی ماهی لیلا جون و امیدوارم هر چه زودتر درمان کامل بیابی و همیشه لبخند بر لبت و دلت شاد باشه

نویسنده گفت...

به ناشناس: مرسی از نظرت و خدا رو شکر که مشکل حساسیت پوستی هم حل شد و حجامت برای شما جواب داد. تاثیر حجامت ظاهراً باید پیچیده باشه. یعنی قابل درک نیست که چطور تونسته کاربردهایی که براش میگند رو داشته باشه.
به مهندس خسته: ( انسان از دیدن کامنت مهندس خسته بسیار ذوق ذره میشود) از اونجا که گروه خونی کمیاب هم هست ( اَ منفی) من هم تو دور ریختن این خون کمیاب حساسم! یعنی میگم اگه قراره حجامت هم انجام بدم، اولش باید برم خون بدم تا به کسی هم خیری رسونده باشم. بعد یحتمل تاثیری هم اگه این خون دادن داشته باشه ممکنه همون بعد خون دهی نشون بده.
به مامان آرمان: چه قدر احساس فداکاری بهم دست داد. ولی خداییش این آلرژی بد چیزیه. از یک طرف نسبتاً مریضی لوکس و ننری محسوب میشه و از یک طرف هم آدم رو از کار وزندگی میندازه.

ننه قدقد گفت...

خواهر من دیگه حموم هم نمی تونست بره چون به آب روی پوستش هم حساسیت پیدا کرده بود! و با همیوپاتی درمان شد. یک ناشناسی اون بالا گفته مرگ و این حرفا که من فکر می کنم در هر حرفه ای آدم متقلب پیدا میشه. یک دکتر جراح هم به همه زنهایی که بینیشونو عمل می کرده تجاوز می کرده (در اصفهان) .حالا باید گفت هیچ کس بینیشو عمل نکنه یا همه دکترهای جراح بر این روالند؟
نمی دونم چرا هرکس هم می خواد یک حرف مخالف بزنه حتماً ناشناس نی یاد تو!اگه خواستی تلفن دکتر خواهرمو ازش می گیرم برات.

ننه قدقد گفت...

Sorry, Now I see that was Marjan! so so sorry!
then finally it's not bad to try this one too. U can write the conclusion to aavoid to spread this worng Idea if it is wrong.

ناشناس گفت...

Asa jan, lotfan ravesh e dorost kardan daroohaye Homeopathy ro bekhoon va begoo nazaret darbare hal kardan darsade nachizi az daroo dar ab va dadanesh be mariz ba farz e hafezeh aab chiye?

moghayesat darbare doctre jarahi plastic va Homeopathy dorost nist be nazaram. Homeopathy yek mored eshtebah nakarde. Homeopathy kolan yek farib e ke dar sath e jahani tarafdar dare. Homeopathy faghat vaghti javab mide ke mariz ehtiyaj e ravani be yek hamchin chizi dare. amma khatarnake vaghti marize vaghe ii, bikhiyal e darman mishe va mire soragh e Homeopathy ke be nazare man yek chizi too mayehaye nazr-o-niyaz kardan e

dar tamam donya ham hast, too hame darookhooneha be gheymate nachandan arzoon frookhte mishe . amma scientist ha ba in ghaziye ke bishtar bod e tejari dare mijangand, chon age adam marize vaghe-ii bashe , ab-daroo khordan be jaye daroo khatarnak e

chand vaght pish, yek parvande ii sare zaboonha oftade bood. bache 9 mahe ii morde bood, chon pedaresh ke tarafdar e Homeopathy bood, be jaye darmoone vaghe ii narahati poosti e bache besh darooye Homeopathy dade bood va zakhmha az 4 mahegi roo tan e bache boode ta too 9 mahegi morde boode. va gharar bood pedare ro zendan bendazand.

marjan

نغمه گفت...

لیلا جان من هم میام و میرم و میخونم کامنتها رو. خودم نظری ندارم. ولی خیلی بهم کمک کرد به درک بیشتر راه خلهاییی که خودت و دوستان گفتند. امیدوارم هرچی زودتر مشکل تو هم حل بشه. کامنتها برای من که خیلی مفید بودند
نغمه

نویسنده گفت...

به ننه قدقد: چه قدر سخت بوده که به آب هم حساست داشته. خدا رو شکر که خوب شدند. من هنوز به هوموپیاتی فکر نکردم. دلائل مرجان هم مزید بر این شده که علی الحساب نرم دنبالش. ممنون از اینکه به فکرم بودی.
به مرجان و نغمه: مرسی.
علی احساب برای شروع من رفتم و خون دادم تو مراکز انتقال خون. بعد رفتم اون مرکز حجامت. جالب بود. مشتری زیادی داشت ولی نمی دونم چرا با اینهمه مشتری ساختمون رو تعمیر اساس نمیکنند یا به یه جای بهتر نمیرند. اول بهم گفتند دکتر باید ویزیتت کنه. اولین سوال دکتر این بود که چند بار در روز دستشویی میرم! من به زور خندهم رو کنترل کرده بودم. بعد سوالای دیگه از این دست و بعد هم نسخه ای در برگیرنده کلی عرقیجات البته ذکر "یا رحیم" نمی دونم یا "یا غفور" . البته که حجامت هنوز انجام ندادم چون فکر میکنم خوب نیست یوهو انقده بی خون بشم. شوهرم به دارو و درمان گیاهی اصلا اعتقادی نداره و عرقخوری من رو دستمایه قرار داده .
اواسط هفته پیش وسائل خواب و بالش و اینها رو هم با اب جوش شستم. داروها رو هم مصرف میکنم. دو سه روزیه که اوضاع از اونی که هست بدتر نشده. و حالا من موندم که اثر کدومشون. خون دادن؟ عرقخوری؟ نابود کردن موقتی و دوباره محل زیست مایتها؟ یا داروها؟ یا هیچکدام؟ یا همه موارد؟ خلاصه که اوضاع به این صورت بود

نویسنده گفت...

راستی دیشب و پریشب من شاهد پیشرفتی هم بودم. تونستم تا ساعت 11 بدون اینکه مجبور باشم به بیدار موندن، بیدار بمونم و این پیشرفت بزرگی بود برای من که تو حداقل یک سال اخیرکما بیش سر ساعت ده و نیم خواب بودم.
در مورد اون عرقیجات هم بگم که مزه و بوی دو تاشون مثل اینه که علف رو به اضافه پی پی گوسفند تو آب حل کرده باشند. یکیشون رو هم باید با عسل خورد

نغمه گفت...

وااا. من که نمیفهمم. چرا خب رفتی اون دکتره که عرقیجات بهت بده؟!

Unknown گفت...

قصدم رفتن به دکتر گیاهی نبود اصلن. من رفتم مرکز حجامتو ببینم و اینکه اون تو چه خبره و چی کار میکنند و یه چند تا سوال از کسانی که اونجا بودند. ویزیت دکتر اتفاقی پیش اومد. خودت میدونی که من از چنین ماجراهای استقبال میکنم(:. رو عرقیجاتی هم که داده به نظرم خیلی نمیشه حساب کرد. منکه فکر میکنم همهش آبه، یک ذره بوی اون چیزایی که گفتم هم بهش ا ضافه شده. کی نظارت میکنه رو درستی کار این چیزا رو درست کن رو نمیدونم!
همونطور که گفتم، این اواخر زندگیم قفل شده بود کلن. همه ش خواب و خارش پوست و خاش گلو و عطسه و آبریزش مداوم از چشم، علی رغم مصرف داروهام. الان کمی بهترم یعنی به اون شدت اون علائم رو ندارم. تا کی ادامه پیدا میکنه رو نمیدونم. همون دکتر گیاهی برام حجامت عام نوشته. اینو هم امتحان میکنم . بعد از اینکه نتیجه ای نگرفتم میرم سراغ واکسن.
در ضمن خودم به اینکه اون بالا گفتم خوابم بهتر شده اعتقادی ندارم چون هیچ ربطی نمیبینم بین اینا. شاید تصادفی بوده! شاید...

ناشناس گفت...

سلام/ حجامت رو کلا توصیه میکنم بتون /اما یه جای مطمئن / واسه آلرژیتون یه راه ساده هست: خیار زیاد بخورین، زیاد/ حتما امتحان کنین

نارسیس گفت...

سلام . نمی دونید دیدن این پستتون چقدر منو خوشحال کرد!! البته تنها ازاین جهت
که همدرد هم دارم . من همیشه آلرژی داشته ام که اوجش فاصله بین 10 تا 20 سالگیم بود .از عطر و گل و گیاه تا استرس و.......... (الان 33 ساله ام) وبدترین قسمت آلرژی من غیر از خارش چشم و گوش و گلو و آبریزش و قرمز شدن پوست تحریک شدید تارهای صوتیم بود که باعث می شد سرفه هایی در حد خروسک بکنم البته سالهاست دیگه اینجوری سرفه کردنم کم شده به جاش صدام دیگه در نمی آیدو راستش من هیچ وقت دنبال واکسن و.... نرفتم (تو بچگی که دکتر مامانمو ترسوند و بعد هم خودم نخوندم که خیلی موثر باشه) اما به نظر من مهمترین چیزی که می تونه به کم شدن آلرژی کمک کنه (نمیگم درمان ) خود آدمه و شناختش از بدن خودش یعنی واقعا باید بفهمی که چه چیزهایی بیشتر اذیت می کنه و چه چیزهایی میتونه التیام بخش باشه برای من شیر یک التیام بخش عالیه. الان به محض اینکه حس می کنم داره شروع میشه شاید حتی روزی دو لیتر شیر هم بخورم تقریبا از هیچ عطری استفاده نمی کنم و ندرتا آرایش می کنم ( حتما از لوازم آرایش ضد آلرژی استفاده کن)
تجربه دیگه من اینه که دارروها را دائم استفاده نکنی چون بعد از مدتی بی اثر میشن من دارو رو برای مواقعی میزارم که دیگه ازپسش برنمیام ویا موقع تغییر فصلها که می دونم محرکها بیشتره معمولا هم هر سال یک بارمجبور به استفاده مشتقات کورتون دارو( مثلا دگزامتازون )میشم. تجربه من میگه باید با آلرژی کنار اومد اما خواهش می کنم اگه شما روش موثرتری پیدا کردیدبه منم بگید

Unknown گفت...

به ناشناس: ممنون
به نارسیس: مرسی. سعیم رو دارم میکنم که از عوامل آلرژی زا اجتناب کنم. ولی بعضی چیزا اجتناب ناپذیره. مثلاً من نمیتونم گردو غبار رو کاری کنم یا مایت رو نمیتونم خونه رو بدون پرز و وسایل بگذارم. اگه میشد خیلی خوب میشد ولی در حال حاضر امکانش وجود نداره. در مورد لوازم ضد آلرژی هم در مورد ریمل این کار و کرد. ولی همچنان برقراره. کرم ضد آلرژی هم راستش نشنیدم. یعنی کرمی که آلرژی تو آبریزش چشم به وجود نیاره. ولی در کل دارم سعیم رو میکنم
کلن آۀرژی چیز مزخرفیه. خدا رو شکر که دوره آلرژیتون تموم شده.

Unknown گفت...

سلام

امیدوارم هرچه زودتر بهبودیابید ، منم مثل شما الان چند ماهه درگیر آلرژی ]ستم ، خارش و قرمزی پوستم منو اذیت می کرد ( کهیر ) 3 نوع دارو عوض کردم و طول درمانشون را کامل ولی موءثر نبودن .
آخرش رفتم سراغ داروهای گیاهی خودمون ، بهت عرق بید کاسنی رو پیشنهاد می کنم بخوری ، 3 بار در روز هر بار نصف استکان واقعاً آب روی آتیش بود برای من حتی کهیر هایی رو که زده بود رو کمرنگ ورمشون رو می خوابونه و خارشش رو از بین می بره برای بقیه مواردت هم حتماً برو پیش یک عطاری معروف و کاربلد مطمئنم جواب می گیری
با آرزوی سلامتی برای شما

zari گفت...

با سلام من به طور اتفاقی این مطالب شماراخواندم بد نیست منم تجربه خودم را برایتان ارسال کنم من حدود 8 سالی میباشد که بهمین مشکل الرژی برخوردم مشکل که چه عرض کنم تقریبا میشود گفت تمام زندگیمو تخت شعاع قرار داده و صبحها با ابریزش و گرفتگی بینی از خواب بیدار میشم و شبها هم با همین بدبختی میخوابم و تمام راهها را هم امتحان کردم از قبیل اسبری و تمام داروها تخت همین عنوان و مرکز الرژی در میدان فلسطین هم همین واکسنها که میگید رو استفاده کردم و نتیجه هم نگرفتم تا وقتی داروها را استفاده میکنم کمی خوبم کمی که قطع میکنم از اول هم بدتر میشم دیگه نمیدانم ....اما منم حجامت را شنیدم و حتما انجام میدهم چون دیگه از این وضع خسته شدم و در مجموع اگر خوب نباشد زیانی هم فکر نمیکنم داشته باشد امیدوارم شما هم بهتر شوید برای منم دعا کنید...

Google Analytics Alternative