تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۶ بهمن ۶, شنبه

ساندویچ همبرگر، همبر گر با نان تست، و کتلت

امروز میخواهم که حالی بدهم به کسانی که از طریق سرچ در موتورهای جست و جو( بغیر از گوگل هم مگه باز هم هست؟) در به در دنبال تهیه همبرگر می گردند و به وبلاگ این حقیر می آیند که طرز تهیه این غذای لذیذ را که البته من برای بچه ها نوشته بودم را بدانند. تعداد کسانی که به دنبال این جست و جو وارد این وبلاگ شده اند انقدر زیاد است که مرا به این فکر واداشت که طرز تهیۀ این غدا را این دفعه نه برای بچه ها بلکه برای بزرگترها بنویسم. اصلاًخدا را چه دیدید، شاید در راستای مفید واقع شدن، اسم وبلاگ را هم به همبرگر سازی من و پسرم ، تغییر دهم .
**
طرز تهیۀ همبرگر (20 قطعه همبرگر به قطر5 سانتی متری)
مواد لازم: (اگر تعداد کمتری همبرگر میخواهید می توانید با رعایت نسبتها، مقادیر را کمتر کنید)
-گوشت چرخکرده : 500 گرم، اگر میخواهید همین مقدار همبرگر تهیه کنید و انقدر گوشت ندارید میتوانید مثلاً 450 گرم گوشت استفاده کنید و بقیه اش را سیب زمینی رنده کنید ولی توجه داشته باشید که بیشتر از این مقدار سیب زمینی طعم کتلت میدهد به همبرگر شما)
-پیاز درشت: 2 عدد
-آرد خمیر نان باگت ( به این صورت که خمیرهای نان باگت را دور نمی ریزیم، روی شوفاژ یا در دمای معمولی اطاق خشک می کنیم و بعد آن را با کمک آسیاب و یا دست به صورت پورد در می آوریم): 5 قاشق (البته مقدار این بستگی به این دارد که جقدر لازم است تا مواد لازم را از حالت خیلی شل درآورد، از آنجا که من اصولاً فله ای کار می کنم، همینطوری نوشتم 5 قاشق، به صلاحدید خودتان میتوانید آن را تغییر دهید)
اگرنه: یک چهارم نان باگت را داشته باشید تا بهتان بگویم چکار کنید.
اگر اصلاً به نان باگت دسترسی ندارید میتوانید از آرد نخودچی هم استفاده کنید که خاصیت زیادی هم دارد
-تخم مرغ: 1 عدد
-نمک و اودیه ( من ادویه پورد آویشن، فلفل، پودر سیر و مقدار بسیار کمی زردچوبه استفاده می کنم، شما هم هرچه مذاقتان خوش می آید استفاده کنید): به مقدار لازم
* اینجا لازم است نکته ای را یادآور شوم. هیچ میدانید طعم ترکیب سیر و پودر آویشن و فلفل شبیه طعم سوسیس و کالباس است؟ امتحان کنید.
-پودر سوخاری: 100 گرم. اگر هم نداشتید، اصلاً غصه نخورید. بدون این هم امکان دارد.
-روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم
- نان باگت به تعدد لازم.
گوجه و خیار شور و کاهو
طرز تهیه:
پیازها را رنده کنید. سعی کنید آب آنها را دور نریزید. در اینجا می توانید از همان یک چهارم نان باگت استفاده کنید .به این صورت که این را خرد کرده و در این آب پیاز بخیسانید تا کاملاً نرم شود.
گوشت جرخ شده، پیاز رنده شده، تخم مرغ، آرد خمیر نان باگت و یا آرد نخودچی ، ونمک و ادویه را در کاسۀ بزرگی بریزید و مایه را به مدت 5 دقیقه یعنی تا وقتی که کاملاً یکدست شود ورز بدهید ( در این قسمت اگر شما بچۀ زیر سه سال دارید می توانید از کمکش بهره بگیرید . این هم نوعی دست ورزی است که در وبلاگ بریم بازی بارها روی آن تاکید شده است).
از مایۀ گوشتی بدست آمده هر بار به اندازۀ یک تخم مرغ بردارید در دست گلوبه کنید، سپس پهن کرده و آرد سوخاری بزنید، طوریکه اطراف آن به پودر سوخاری آغشته باشد. (اگر هم نداشتید از این قسمت فاکتور بگیرید). همبرگرهای تهیه شده را در یک سینی بچینید.
روغن را در ماهیتابۀ بزرگی داغ کرده و همبرگرها را درون آن کنار هم بچینید و صبر کنید تا یک طرف آن کاملاً سرخ شود (از من میشنوید بهتر است صخامت همبرگرها خیلی زیاد نباشد و حرارت شعله هم خیلی کم باشد. در غیر این صورت سطح رویی همبرگرها سفت می شود). بعد طرف دیگر را بگذارید تا سرخ شود. بعد از سرخ شدن آنها را در یک صافی فلزی بگذارید تا روغن اضافۀ آنها گرفته شود. بعد با کمی خیار شور، گوجه فرنگی و کاهو میتوانید یک ساندویچ خوشمزه درست کنید و دعایش را به سوی ما روانه کنید.
همبرگر با نان تست:
اگر خیلی نگران وقت نیستید واجاق گازتان فر دار است و نان تست به اندازۀ یک بسته و پنیر پیترای رنده شده به میزان 100 گرم و کرۀ مارگارین هم به مقدار 50 گرم دارید . همینطور سس گوجه فرنگی هم در یخجال دارید می توانید این کارها را هم انجام دهید که دیگر نیازی به نان باگت جهت تهیۀ ساندویچ هم نباشد.
نان تست ها را با یک قالب گرد فلزی و یا هر وسیله دیگری به اندازۀ کمی بزرگتر از همبرگرها برش بزنید.
مارگارین را روی حرارت کم ذوب کرده و با قلم موی آشپزخانه و یا وسایلی از این قبیل به دو طرف نانها بمالید.
نانها را در سینی فر قرار داده و به مدت 10 دقیقه در فر از پیش گرم شده بگذارید این کار تست کردن نانها برای خوشمزه تر کردن و خشک کردن آنها است.
سس گوجه فرنگی یا همان کچاب را با قلم مو روی نانها بمالید . همبرگرهای تهیه شده به روش بالا را روی آن قرار داده. مقداری پنیر پیتزای رنده شده روی آنها گذاشته و به مدت 10 دقیقه در همان فر از پیش گرم شده قرار داده تا پنیر پیتزا ذوب شود.
نکات :
-می توانید همبرگرهای آماده شده ولی سرخ نشده ( یعنی گوشت سوخاری زده) را به مدت یک هفته در فریزر نگه دارید و در موقع لزوم، سرخ کرده و بکار ببرید. البته در موردی که حتی مقدار کمی سیب زمینی استفاده کرده اید این کار غیر ممکن است و بیشتر از چند ساعت، رنگ سیب زمینی تغییر می کند و کیفیت بسیار پایین می آید.
-نانها را هم میتوان از قبل تست کرد، درون سینی چید و روی آنها را با نایلون پوشاند و در محل خنک نگهداری کرد.
-کتلت :
طرز تهیه کتلت هم به صورت تهیه همبرگر است منتها مواد اولیه آن علاوه بر موارد ذکر شده ، سیب زمینی رنده شده و بنا به سلیقه ازکمی هویج رنده شده است . برای این مقدار کتلت میتوان از 200 تا نهایتاً 250 گرم سیب زمینی استفاده کرد (ویک یا دو عدد هویج کوچک در صورت تمایل)، و بقیه گوشت چرخکرده. (یعنی بعبارتی 250 تا 300 گرم گوشت چرخکرده، البته، هر جقدر گوشت بیشتر باشد، خوشمزه تر است). اگر سیب زمینی از این مقدار بیشتر باشد طعم خیلی خوبی نخواهد داشت و در ضمن عمر نگهداری آن نیز بنا به استفاده از سیب زمینی کم است.
نوش جانتان
من سعی کرده ام کامل توضیح دهم ولی اگر باز هم سوالی داشتید، وبلاگ من و پسرم در خدمت شماست.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

mamnoon azizam, manam az trigh google omadam sitet.. kheili ali bood.. miram baraye eftar dodost konam
eltemase doa

ناشناس گفت...

mamnoonam khanoome aziz. dar kenare pesaretoon hamvare shado sarboland bashin.

ناشناس گفت...

من هنوز تهیه نکردم اما فکر میکنم خیلی خوشمزه بشه ازتون ممنونم

Google Analytics Alternative