تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

استعداد یابی های بنده!

فراز تو محوطه داره با بچه ها بازی میکنه. باباش هم مشغول باغچه شده ظاهراً. ماکارونی رو گذاشتم دم بکشه. کار خاص دیگه‏ای ندارم. این صفحه رو باز کردم که دوباره یه چیزی بنویسم. چند ساعت قبل هم نوشته بودم. نوشتن اون انرژی برده بود!
حالا هرچی فکر می‏کنم چی تو این صفحه باز بنویسم،هیچی به ذهنم نمی‏رسه. آها. چطوره از قافیه‏یابی های فراز بنویسم. آره اینا رو بنویسم بلکه یادم نره!
یکی دو ماه پیش تو راه کرمانشاه و کردستان، فراز این قافیه یابی رو کشف کرد. اولش با همون " موتوری، با نامزدت چطوری" شروع شد. بعد " تشت، بشین برو رشت" و ...همینطور ادامه پیدا کرد. خیلی علاقه مند شد به این بازی. هی ازم تکرار خواست. تکرار میکردم. کلمه جدید پیدا میکردم. اون هم یک نیم مصرع بی‏ریخت جواب می‏داد. بعد کم کم بهتر شد. بعد همینطور تو طول این مدت ادامه داد این کارو .حالا دیگه از 10 تا " بگو فلان، ...بهمان" حداقل3 تاش با مسماست و خوب از آب در میاد.
یعنی بچه‏م قراره شاعر بشه مثلن؟! شاعری که نون نداره توش. چرا آخه؟!
*
نقاشی‏هاش هم پیشرفت خوبی داشته. چند روز پیش تو اینترنت یه تست آی کیوی ساده برای بچه‏ها دیدم . نوشته بود به بچه ها بگید یه آدمک بکشند. بعد بر اساس اینکه چه اجزایی از آدمک رو کشیدند و چه طور کشیدند، امتیاز بدید بهشون. هر بچه تو هر سن یک امتیاز خاص داره. این امتیاز سن عقلیش رو مشخص می‏کنه. این سن عقلی رو به سن اصلی تقسیم می کنیم (یا برعکسش!) آی کیوشون به دست می یاد. سعی کردم خیلی پوان ندم بهش. ولی فراز گردن و گوش و جیب و شلوار و کفش ولب و همه چی برای آدمکش کشیده بود. سن عقلیش شده هشت یا نه سال!! دقیق یادم نیست. هرچی بود خیلی زیاد بود! آی کیوش صد و سی و خورده ای!!
هرچند خیلی به این تست و این چیزا عقیده ندارم و تا حالا نبردمش که ازش جایی تست گرفته شه، ولی کمی نگران شدم. هوش تا یه حدیش خوبه. ولی فکر میکنم اگه هوش عاطفی آدما مچ نباشه با آی کیوشون، آدمای تنهایی از آب در می یاند. هوش عاطفی هم که مسئولیت داره!
*
اینو هم بگم و تموم کنم. فراز دیگه داستانای مجموعه‏ای رو ترجیح می‏ده. البته من می می نی و فسقلی ها رو به دلیل اینکه هرکدوم یه داستان مجزا هستند و دنباله دار نیستند، مجموعه ای نمی دونم!!
اولش با ییپ و یانکه شروع شد. بعد قصه های من و بابام. بعد الفی. حالا هم نیکولا کوچولو. دل من ولی تنگ همون کتاب شعر بچه گونه هایی هست که دیگه خیلی علاقه‏ای نشون نمیده بهشون. چه قدر بچه ها زود بزرگ می‏شند.حیف نیست؟!
*
**
دیگه فراز اومد بالا. ساعت هم یک ربع به نه شبه. تا نیم ساعت دیگه باید شاممون رو بخوریم . بعد هم لالا. آها. فراز تو خواب هم مثل باباش استعداد منده! کافیه چشمش رو بزاره رو هم. هفت تا پادشاه دسته جمعی می‏یاند تو خوابش و جمیعاً مانور می‏دند!

۱۰ نظر:

هنا گفت...

من پست قبلی رو خوندم کلی دلم گرفت.........
این آقای بامزه که طبع شعر داره برای خودش یکپارچه گلآقاست!
حالا سارا تازگیها دیگه کتاب قصه می خواد...من دوست دارم که داره بزرگ میشه آخه از دست کتاب شعر بچگونه ها خسته شدم!

leili maman araz گفت...

آفرییییییین که آیکیوش بالاست.... ولی قبول دارم که خدا به دادت برسه... در این صورت نه فقط در برابر فراز که در برابر جامعه و بشریت مسئولی... برای پست قبلی کامنت گذاشتم.

banooH2eyes گفت...

چه مطلب جالبی برای هوش گفتی. من اصلا بهش فکر نکرده بودم اما وقتی حامله بودم به خدا می گفتم که دلم نمی خواد بچه ام زیاد باهوش بشه، خیلی اذیت میشه!
در مورد مطلب قبلی هم بگم که من تا همین تازگی ها همین نظر را داشتم. همه اش می گفتم که مبادا چیزی را از من قایم کنین ها! اون وقت این دفعه که بهم گفتن خانم یکی از دوستا مریضه و شاید ام اس داشته باشه، داشتم می مردم از ناراحتی. بعد هی با خودم می گفتم که همون بهتر که به آدم نگن بابا. خلاصه که خبر بد همیشه بده چه همون موقع چه بعدش. مخصوصا اگر دور باشی و کاری از دستت بر نیاد.

زنده باد غذای خوشمزه گفت...

چه حس غمناک سنگینی دلم شکست خئب درک کردم چی میگی با همه وجود چه سنگین چه بی صدا

مامان آرمان گفت...

دومطلب اخیرت را خوندم...مطلب همه خوبیم ناراحت کننده بود....درست میگی خبر بد را هم به موقع بدهند بهتره....
در مورد فراز هم من که از دنیای مجازی میشناسمش احساسم اینه که پسر باهوشییه به خصوص روحیه ادبی و شعریش....

مامان هيژا گفت...

خوب اين تست رو برمون بذار ما هم ببيني بچه مون چ جورياس :)))

هنا گفت...

عزیزم من می خواستم کتاب ییپ و یانکه رو بخرم تهران پیدا نکردم توی شهر کتاب. حالا میخوام سفارش بدم پستی از آدینه بوک. هرپنج جلدش رو باهم میفروشه. خواستم ازت بپرسم مناسبه سن ساراست همه اش رو بخرم؟ آخه میدونی دیگه دلش قصه میخواد اما قصه ای که براش مفهوم باشه کم پیدا می کنم. یا اینکه تصویرگری خوبی ندارند. مامان آرمان بهم توصیه کرد اما از آنجایی که بنده کلی یک قرون دوزار می کنم خواستم با خیال راحت 150000 تومان بدم برای این یک مورد.

لیدی جِین گفت...

خوشا به سعادتت که در خواب استعداد دارد! دخترک من بعد از دو سال هنوز شبی 4 تا 5 بار با گریه و فغان بیدار می شود!

مژگان (مامان آندیا عسلی) گفت...

سلام خانومی خوبی؟
خوش به حال مامانش ... با این گل پسر شیرین زبون با استعداد با این آی کیوی بالا مسئولیتت خیلی سنگین میشه ... دلمون حسابی تنگه براتون

لیلا گفت...

به مامانهای عزیز. مرسی. البته نمیشه گفت این کاملاً مشخص کننده آی کیوش بوده. یه تست ساده بود که شاید خیلی هم درست نباشه. کنجکاو شدم برم یه تست واقعی بدم ببینم اونجا چطوریه.
به زنده باد غذای خوشمزه: مرسی. چه وبلاگ خوشمزه ای داری. یادم باشه حتماً معرفیت کنم تو یکی از پستام

Google Analytics Alternative