تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

مرگ درمی زند و آیین نگارش!

1- فکر میکنم توضیح واژۀ مرگ برای یک بچۀ چهار ساله یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. مرگ خودم وهمۀ آدم های دور و بر رو به من گوشزد میکنه واز همه مهمتر این که یادآوری کنه که تو نیمۀ عمرم هستم و نمیشه گوش رو بست تا صدای اون شتره رو نشنید!

2-فکر کنم یکی از نتایج خوب نوشتن تو وبلاگ، این بود که متوجه انبوه اشتباهات نگارشیم شدم . فکر کنم اولین نفر، گلمریم بود که به من اینو یادآوری کرد. اون موقع انتقادش خیلی به مذاقم خوش نیامد و متوسل شدم به این چرت و پرت ها که " من برای دل خودم می نویسم و... ال و بل" . ولی خوب، همون جرقه ای شد که رو نوشته هام بیشتر دقت کنم. درسته که سرعت تایپ من بالاست، ولی حداقل باید کمی هم راجع به قابل فهم و سلیس بودن و... و این جور چیزها ی حاصل ازتایپ سریع فکر کنم .
الان مدتی هست که کار ویرایش یک سری از ترجمه هام را انجام میدم و هرچه جلوتر می رم، بیشتر متوجه اشتباهات فاحشم می شم.
اینه که بر خودم لازم می دونم که بگم: "انتقاد بی غرض چه قدر خوبه ،همونطور که تعریف بی گول مالی".
شما هم اگه عیب و ایرادی می بینید، خوشحال می شم که گوشزد کنید.

3- درراستای شمارۀ 1؛

چند روزپیش فراز از من پرسید: پس بابای علی -پسر خالۀ هشت ساله ش- کجاست؟

بابای علی شش سال پیش در همین ماه در اثر تصادف فوت کرد -یک خاطرۀ دردناک توهمون سالهایی که من ایران نبودم- ، دوباره یاد تمام اون روزهای سخت خواهرم وبقیه و ناراحتی های خودم افتادم و... ولی خوب به بچه که نمیشه گفت نپرس اینها رو. فقط گفتم: باباش فوت کرده.

فراز: فوت کرده، یعنی چی؟

من: یعنی اینکه باباش تصادف کرده و دیگه تو این دنیا نیست.

فراز : تو این دنیا نیست، یعنی کجاست؟

من: (یک سری توضیحات جانفرسا!)

فراز به ماشین بازیش ادامه داد و من نفس راحتی کشیدم که خدا رو شکر یادش رفت.

چند دقیقه بعد

فراز: یعنی بابای من هم فوت می کنه، بعنی تو هم فوت می کنی، یعنی ...(به جای نقطه چین تمام خواهر و برادر و پدر و مادر من و پدرش را بگذارید)

من: ( با غصۀ فکر کردن به این موضوع ، یک سری توضیح دادم به مفهوم اینکه " این شتره در خونۀ همه می خوابه و ال و بل)

چند روز بعد تو خیابون

فرازبا گریه: من اون ماشینه رو می خوام.

من: نه، تو همین الان یک ماشین خریدی، من نمی تونم برات بگیرم.

فراز:من دیگه اینو دوست ندارم، همونو میخوام، اگه نگیری، من فوت می کنم ها!!




پ ن :راستی می دونید نیم فاصله رو چطور می شه ایجاد کرد؟

پ ن 2: در مورد بند 2، من از همه نوع تعریف، چه ساده، چه راه راه، چه صادق و چه با گول مالی به شدت استقبال می کنم. اصلاً در این مورد نگران نباشید!

هیچ نظری موجود نیست:

Google Analytics Alternative