تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

تو خودت بفهم!!

فراز  تا دو روز تب داشت، بعد  از اون صداش خروسی شده و این خروسی شدن صدا  تا این لحظه ادامه داشته. البته در طول روز  حالش کما بیش خوب بود، ولی نزدیک غروب و شب که میشد تبش  می‏رفت بالاو دوباره میومد پایین. 
 یکی از همون شبایی که تب داشت. نشسته بودم دستشو گرفته بودم تو دستم . اون هم هی چشماش رو نیمه باز می‏کرد و واکنش‏های منو ارزیابی می‏کرد و بعد دوباره می‏بست. منم خب طبعن ظاهر نگرانی داشتم.  بعد یکی دو دقیقه احساس کردم تبش پایین اومده . گفتم اینو. سی ثانیه بعد  دستشو از دستم ول کرده بودم ولی همونجا نشسته بودم. شروع کرد آی آی آی دلم. . من هول شدم. پرسیدم که مگه دلت‏هم درد می‏کنه. جواب نداد. بعد سی ثانیه دوباره از زیر چشم منو پایید و دوباره شروع کرد آی آی دلم. دوباره سوالمو پرسیدم. برگشت با طمانینه با همون صدای گرفته دو ساعت برای من توضیح دادن که « ببین مامان، من می‏گم آی دلم  چون دلم خیلی راحته که بگم.  نگا. دل . دیدی. من که نمیتونم بگم آی گلوم. آی گلوم خیلی طولانی می‏شه. منم که مریضم نمی‏تونم  زیاد حرف بزنم. برای همین می‏گم آی دلم.  ولی تو خودت بفهم»!!
**
نشسته بودیم با باباش و داشتیم صحبت یه بنده خدایی رو می‏کردیم که شانس نداشته و بد آورده و فلان. برگشت گفت: «خب حتمن نماز نخونده، وضو نخونده، روزه نخونده،  خدا هم دوستش نداشته»!!
ما با چشمای گرد به هم نگاه کردیم. یحتمل آموزه‏‏های  مهد کودکش رو تحویل ما می‏داد. محیط مهد کودکشون مذهبی بود ولی فکر هم نمی‏کنم که این مدلی گفته باشند بهش. یحتمل بهشون گفتن که با روزه و نماز و وضو خدا آدمو دوست داره. این نتیجه‏ی عکسش رو هم از خودش گرفته!.
باباش گفت: «ببین. نمی‏شه اینطوری گفت که. خدا همه رو دوست داره»
فراز:« خب منم همه رو دوست دارم. پس چرا من خدا نشدم؟»!
**
دیشب بعد اینکه قصه‏ش رو خوندم. یاد این پست زارفه خوش لباس افتادم. گفتم ببینم پسرم معنی آموزگار رو می‏دونه یا نه. پرسیدم ازش. دو ثانیه فکر کرد.بعد یوهو شروع کرد به خوندن این شعر که « یادم میاد کوچولو بودم -دلم میخواست همیشه- بزارنم به مدرسه- مامان می‏گفت نمی‏شه- وقتی که هفت ساله شدی- می‏زارمت دبستان- به بابا می‏گم بخره برات کتاب و کیف و لیوان- میم  و آ و میم و آ میشه مامان. ب و آ ب و آ میشه بابا ( 2 بار تکرار شود!) آموزگارم آموزگارم- حالا دیگه حالا دیگه با سوادم»
من طبعن دهنم  در طول خوندن شعر باز مونده بود که مثلن چه ربطی داشت تا اینکه رسیدیم به آخر شعر و اون "آموزگارم " ها رو شنیدم. 
بعد آفرین وباریکلا بَبَم واینا  دوباره پرسیدم که « خب. پس آموزگار چی بود؟» 
فرازشانه هاشو انداخت بالا و جواب داد  که « نمی‏دونم»!!
.
یعنی تا این حد 

۱۲ نظر:

مامان محمود و نور گفت...

وای عالللللللللی بود!!! من هنوز دارم میخندم. یعنی این پسر شاهکاره هه هه ههههههه

هنا گفت...

ای جونم! واقعا که شاهکاره این پسر!
حضور ذهنش همیشه جذابه حتی اگه بخواد خدا بشه!

leili گفت...

khoda ro bebinin, bavar kon age man khodam faraz bashe, ye lahze ham shak nemikonam dar inke bande khoshbakhti hastam!!!!! bebin leila jan to khodet befahm dige...
kholase inja ro ke mikhoonam koli khosh be halam mishe!!!! :))))))

mamansara گفت...

تو خودت بفه گفتنش خيلي جالب بود وروجك :)

مریم مامان آوا گفت...

قربونش برم ...خوب خودت بفهم دیگه لیلا جان

نرگس ماما آرمین و نیکی گفت...

وقتی میگم یه کتاب بنویس بگو نه باور کن این حرفای فراز و نوع نوشتن تو بی نظیره. ببوس این پسر شیرین زبون و حاضر جواب رو.

مامان هيژا گفت...

:))))

مامان امیرسام گفت...

واقعا لذت میبرم وقتی ذهن خلاق و استدلاگر یه بچه رو میبینم... پس چرا من خدا نشدمش فوق العاده بود.

پوپک گفت...

این پسر شما محشره . یعنی من عاشق دلیل آوردنشم

مامان آرمان گفت...

آفرین به این پسر طبق معمول حاضرجواب....خدا هم خوش خوشانش میشه از جوابها و تصورات این پسر کوچولو...چه رسه به ماها....

پریسا گفت...

من هیچوقت از خوندن از فراز خسته نمیشم. خدا حفظش کنه.

نیاز (نیروی برتر) گفت...

الهی. من تازه باهات اشنا شدم عزیزم. چه گل پسر شیرینی داری. خدا برات حفظش کنه.

Google Analytics Alternative