تقویم تولد

Lilypie Kids Birthday tickers

۱۳۸۷ خرداد ۴, شنبه

مجتبی چطوری، کمک، کلاه گشاد و آیس بک

با اینکه فراز همۀ کلمه ها و حرفها رو میتونه درست ادا کنه، ولی برای بعضی از کلمات هنوز هم که هنوز از دیکشنری کودکیش کمک می گیره، نمونه اش؛
ای دیش به جای سی دی، فا تا لاخ به جای تفاله ، تُراب به جای کتاب ،.بنجنس بجای بدجنس و...
حالا چند روز پیش برگشت و گفت: "من از اون مجتبی چطوری خیلی خوشم اومد"
من با خودم: حتماً این مجتبی از اون شخصیتهای خیالیشه، ولی چرا میگه مجتبی چطوری؟! !
من به فراز: مجتبی چطوری دیگه کیه؟
فراز: همون مجتبی چطوری که اونروز رفتیم، ذرت داشت، مغازه داشت، پله برقی داشت، رفتیم بالا، لباس خریدیم دیگه .
من : آههههها،
نگو منظورش مجتمع تجاری بوده!
***

دیروز فراز آب آبپاش را فقط روی قسمتی از باغچه ام خالی کرد. من طبعاً خیلی خوشحال نشدم چون باید برای آبیاری قسمتهای دیگر میرفتم و دوباره آب پاش را پر از آب میکردم ولی گفتم به روی خودم نیاورم، چون هدفش حتماً کمک کردن به من بوده است حالا داشته باشید فراز را بعد از این شاهکار؛
فراز: دیدی همۀ آب و ریختم
من: آره
فراز: خوشحال شدی بهت کمک کردم؟
من فقط گفتم : آره،
بعد با خودم فکر کردم نکنه این کار من این پیغام رو برای این گل پسر داشته باشه که هر کاراشتباهی هم که بکنه، درسته، برای همین در ادامه گفتم: ولی باید از این به بعد همۀ باغجه رو آب بدی، نه فقط همون یک قسمت رو چون آب اونها زیاد میشه، بقیۀ گلها تشنه می مونند
فراز کلاً بی توجه به حرفای من: "آخه میدونی، تو چون منو میبری این پارک، اون پارک، همۀ پارکا می بری، اینطوری کردم که بهت کمک کنم بعد تو خوشحال بشی، بعد یاد بگیری که چطوری میشه این کارو با سرعت کرد"!!

***

یک مغازه ای هست تو خبابون اصلی یکی از شهرهای اطراف تهران، من گاهی اوقات (البته به ندرت ها!!) لباسهای فراز رو از اونجا میخریدم . میگم به ندرت چون خیلی گرونه ولیٍ،....ولی از دید مردم، خرید از اونجا کلاس داره و من هم برای عقب نماندن از قافله یکی دو بار خرید کردم و بعد هم خوشم نیامد از اینهمه مصرف پول برای خرید چیزهایی برای بچه ها که انقدر سرعت رشدشون بالاست و هرچیزی که بخری براشون، مصرف حداکثر چند ماهه داره و نه بیشتر و در ضمن اون کیفیتی که همه می گن" از اونجا خریدی، جنساش خیلی عاااالیه" رو والله ندیدم.
حالا چند روز پیش معنی این کلاس رو هم دقیق تر فهمیدم.
این مغازه که چیزی در حدود بیست متره، اجاره اش، سالی 35 میلیون، و ماهی 5 میلیون تومنه. فکر کنید ماهی 5 میلیون!!.
از فکر اینکه صاحب این مغازۀ بیست متری چقدر راحته که نه دردسر رئیس و ارباب رجوع و دیدلاین و ...داره، میخوابه خونه و ماهی هم 5 میلیون و یا به عبارتی 6 میلیون ( با احتساب سود صدی سه اون 35 میلیون) میره تو جیبش، لطفاً بیاید بیرون، به این فکر کنید که کسی که این مغازه رو اجاره کرده، حداقل حداقل باید یکی دو میلیونی در ماه درآمد خالص داشته باشه و این رو جمع کنید با اون اجاره و اینها و فکر کنید که چه قدر میکشند روی قیمت اصلی کالاها برای جبران اجاره و داشتن درآمد و چه کلاه گشادی میره سر ما با خرید کردن از همچین جاهایی!!،
همونطوریکه گفتم این مغازه تو یکی از شهرهای اطراف تهران هست و فکرش رو بکنید مغازه های داخل پاسازای معروف همین شهر تهران که انقدر خرید از اونها، با کلاس جلوه می کنه و به همون اندازه، کلاه های گشادی که سر ما میره.
***
من بالاخره بعد ازچند سالی که این آیس بک رواج پیدا کرده در کشور ما، رفتم و امتحانش کردم (نوع نسکافه ایش رو) و اصلاً اصلاً هم خوشم نیامد، چون هم خیلی سنگینه، هم شیرینه و هم .... نمیدونم چی بگم ،خوشم نیومد دیگه.
اصلاً دوست ندارم انواع دیگش رو هم امتحان کنم، همان یکبار ما را بس!
*
حالا که صحبت از بستنی شد، یه تبلیغی هم بکنم،
یک مغازۀ بستنی فروشی ایتالیایی هست تو خیابون شریعتی، بالاتر از پل صدر، که کنار یک مغازۀ فست فود فروشی هست. صاحب این مغازه یک مدت، یک سالنی رو برای بستنی سازی از پدرم اجاره کرده بود و برادرم با این آقا دوست شده بود و هر از گاهی به این آقا کمک میکرد، خواستم اینو بگم که این آقا خیلی خیلی کار درسته، از شیرهای پرچرب و سالم استفاده می کنه، میوه های سالم و تمیز و گرون تهیه می کنه و تو بستنی هاش از اونها استفاده می کنه و کلاً خیلی تمیزه کارش. بستنی هاش رو هم تا اونجا که من خوردم خیلی شیرین نمی کنه . تو مغازه اش هم گاهی اوقات خانمش که یه خانم آلمانی هست می ایسته و بستنی میفروشه.
البته اینو در نظر داشته باشید که این تبلیغ،سودی به حال من نداره ها، چون امسال جای سا لنی رو که بستنی درست میکرد رو هم تغییر داده و برده فشم و در حقیقت اجاره دار پدرم هم نیست ، ولی یحتمل به همون تمیز و مرتبی سابق به کارش ادامه میده. خواستم بگم اگه دنبال بستنی ایتالیایی مطمئن هستید، اینجا رو هم در نظر داشته باشید.

پی نوشت: من معمولاً سعی می کنم جواب کامنتها رو در کامنتدونی بدهم. از لطف همگی هم برای گذاردن نظاتشون ممنونم.

هیچ نظری موجود نیست:

Google Analytics Alternative